پرسشهای پر تکرار دانشکده هنرهای کاربردی

1) دانشکده حفاظت آثار فرهنگی چه زمانی تأسیس شد؟ دانشکده در سال ۱۳۷۸، همزمان با تأسیس دانشگاه هنر اسلامی تبریز، فعالیت آموزشی-پژوهشی خود را آغاز نمود.
2) آیا نام دانشکده تغییر کرده است؟ بله، نام اولیه «دانشکده هنرهای کاربردی» بوده و از سال ۱۳۹۹، «دانشکده حفاظت آثار فرهنگی» نامیده میشود.
3) رشتههای تحصیلی موجود در مقطع کارشناسی چیست؟ کارشناسی «مرمت اشیاء فرهنگی و تاریخی» و «باستانشناسی».
4) رشتههای تحصیلی مقطع کارشناسی ارشد چه هستند؟ کارشناسی ارشد در رشتههای: باستانسنجی؛ باستانشناسی گرایش تمدن و فرهنگ اسلامی؛ باستانشناسی گرایش پیش از تاریخ؛ باستانشناسی گرایش دوران تاریخی؛ مرمت اشیاء فرهنگی و تاریخی.
5) آیا مقطع دکتری در دانشکده ارائه میشود؟ بله، «دکتری تخصصی رشته باستانشناسی گرایش دوران اسلامی».
6) گروههای آموزشی و پژوهشی دانشکده کداماند؟ دو گروه عمده: «مرمت و باستانسنجی» و «باستانشناسی» با ۱۱ عضو هیئت علمی.
7) چگونه میتوان با دانشکده تماس گرفت؟ آدرس: تبریز، خیابان آزادی، میدان حکیم نظامی، دانشگاه هنر اسلامی تبریز، دانشکده حفاظت آثار فرهنگی. تلفن: 04135297140. دورنگار: 04135419968. ایمیل رسمی دانشکده: faa@tabriziau.ac.ir
8) چه کاربرگهایی برای دانشجویان موجود است؟ فرمهای معرفینامه کارآموزی، فرم تسویه حساب، فرم درخواست طرح در شورای آموزشی، قالب پروژه نهایی و … در بخش "کاربرگهای دانشکده" قابل دانلود هستند.
9) دانشکده چه امکانات آموزشی-پژوهشی دارد؟ کتابخانه تخصصی، آزمایشگاه شیمی تجزیه، آزمایشگاه شیمی عمومی، آزمایشگاه مصالح ساختمانی و چندین کارگاه (سنگ، سفال، شیشه، فلزات، مواد آلی، مصالح ساختمانی، نقاشی سهپایهای و دیواری). جهت مشاهده جزئیات بیشتر لطفا اینجا کلیک کنید.
10) آیا امکان پذیرش در دوره پسادکتری وجود دارد؟ بله، گروه باستانشناسی در حال راهاندازی دوره پسادکتری است.
11) گروه باستانشناسی در چه حوزههای پژوهشی فعالیت میکند؟ تمرکز بر محوطههای تاریخی استان آذربایجان شرقی و شمالغرب کشور، در دورههای اسلامی، تاریخی و پیش از تاریخ.
12) دانشکده چه تعداد دانشآموخته و چه تعداد دانشجوی فعال دارد؟ این دانشکده بیش از 400 دانشآموخته و بیش از 170 دانشجو کوشا و مستعد را داراست.
13) اعضای هیئت علمی دانشکده چه کسانی هستند؟ برای آشنایی با اعضا هیئت علمی دانشکده به اینجا مراجعه کنید.
14) لینکهای مفیدی که در سایت ارائه شدهاند چه هستند؟ ..سازمان سنجش، دفترچه تلفن دانشگاه، سامانه آموزش عالی (HES)، سامانه سجاد
15) آیا دانشکده فعالیتهای باستان شناسی و مرمتی نیز انجام دادهاست؟ بله، دانشکده معمولا در طی سالهای گذشته کاوشهای آموزشی و پژوهشی و پروژه های تحقیقاتی داشته است و برخی از مهمترین آنها در بخش. "اخبار سایت" آمده است.
16) چه رشتههای جدید در آینده قرار است به دانشکده افزوده شوند؟ رشتههای جدید در حوزه موزهداری و مدیریت میراث فرهنگی و آرایه های معماری ایرانی و گسترش رشته های قبلی به مقاطعی که هماکنون در دانشکده وجود ندارند.
17) آموزش مجازی دانشکده فعال است؟ بله، بخش "آموزش مجازی" در منوی وبسایت دانشکده وجود دارد اما نیاز است ساختار آموزشی دانشگاه مجوزهای لازم برای آموزش مجازی را صادر نماید.
18) کاربرگهای مورد نیاز را چگونه میتوان دانلود کرد؟ همه کاربرگهای مورد نیاز از بخش "کاربرگهای دانشکده" بهصورت فایلهای Word یا PDF قابل دریافت هستند.
19) آیا دانشکده نمایشگاه مجازی دارد؟ بله، برای مشاهده آثار و اطلاع از نمایشگاههای جاری به بخش"نمایشگاه مجازی در فهرست منو در سایت مراجعه کنید.
20) آیا میتوان بخش برنامههای پژوهشی دانشکده را مشاهده کرد؟ بله، در بخش "پژوهشی و فناوری" منوی وبسایت فهرست پروژههای پژوهشی، چشمانداز پژوهشی و بولتن پژوهشی موجود است.
21) ساعت کاری و نحوه ارتباط با دفاتر اساتید و مدیر گروهها چگونه است؟ ساعت کاری دفاتر در روزهای فعال هفته، از ساعت 8 تا 14 میباشد. بهترین روش برای ارتباط، ارسال ایمیل و هماهنگی قبلی است.
22) برنامه کلاسی و تقویم آموزشی ترم جاری از کجا قابل دریافت است؟ برنامه کلاسی نهایی و تقویم آموزشی هر ترم از طریق بخش "امور آموزشی" در پورتال دانشجویی، صفحه اصلی وبسایت دانشکده در بخش "اطلاعیه ها" و کانال های فعال دانشکده در پیام رسانهای داخلی مانند ایتا منتشر میشوند.
23) فرآیند انتخاب واحد، حذف و اضافه چگونه است؟ کلیه فرآیندهای آموزشی از جمله انتخاب واحد، حذف و اضافه، از طریق "سامانه سادا" در وبسایت دانشکده و در بازههای زمانی تعیین شده در تقویم آموزشی انجام میگیرند.
24) برای دریافت گواهی اشتغال به تحصیل یا سایر مکاتبات اداری به کجا مراجعه کنم؟ درخواست اینگونه گواهیها به صورت غیرحضوری و از طریق سامانه سادا بخش مکاتبات اداری امکانپذیر هستند.
25) چگونه میتوانم در کارگاههای آموزشی و رویدادهای فرهنگی- هنری دانشکده شرکت کنم؟ اطلاعیه های مربوط به کارگاهها، ورکشاپها، نمایشگاهها و سایر رویدادها در صفحه اصلی وبسایت دانشکده، تابلوهای اعلانات و کانالهای رسمی دانشکده در فضای مجازی منتشر میشوند.
26) آیا خوابگاه در اختیار دانشجویان قرار میگیرد؟ امور خوابگاههای دانشجویی تحت مدیریت مرکز دانشگاه است. برای دریافت اطلاعات بیشتر، لطفا به بخش "امور رفاهی و خوابگاهها"در وبسایت دانشکده مراجعه نمایید. همچنین میتوانید با مراجعه حضوری به معاونت محترم امور دانشجویی اطلاعات بیشتر دریافت کنید.
27) چگونه به سامانه سادا وارد شویم؟ پس از وارد شدن به وبسایت، از منوی سمت راست، قسمت سامانه ها بخش "سامانه سادا" را انتخاب کرده و سپس با وارد کردن نام کاربری و رمز عبور میتوانید وارد سامانه شوید.
28) در صورت فراموشی رمز عبور پورتال دانشجویی (سامانه سادا) چه کاری باید انجام دهیم؟ بر روی صفحه ورود به سامانه سادا، گزینه "فراموشی رمز" وجود دارد. با کلیک بر روی آن راهنمایی لازم برای بازیابی رمز ارائه میشود. در صورت بروز مشکل، با واحد فناوری اطلاعات دانشگاه تماس حاصل فرمایید.
29) آیا امکان استفاده از کتابخانه تخصصی دانشگاه وجود دارد؟ بله، کتابخانه دانشگاه، در اختیار دانشجویان است. جهت دسترسی به ساعت کاری، شرایط امانت و دسترسی به پایگاههای داده تخصصی لطفا.اینجاکلیک کنید
30) آیا امکان مهمانی و انتقالی به دانشگاه هنر اسلامی تبریز وجود دارد؟ بله، بر اساس ضوابط و ظرفیتهای مصوب وزارت علوم، این امر امکانپذیر است. جهت دریافت اطلاعات بیشتر لطفا اینجا کلیک کنید.
لطفا سوالات خود را که ذیل بخش سوالات بالا نیست را از طریق ایمیل faa@tabriziau.ac.ir مطرح کنید.